Four Dots
ga4 migracija za saas

GA4 migracija za SaaS sajtove

Kako migrirati na GA4: Vodič sa listom za SaaS tip sajtova

Google je objavio da će 1. jula 2023. godine preći sa Universal Analytics na Google Analytics 4. Na ovaj datum, Universal Analytics će u potpunosti prestati da obrađuje podatke.

Migracija na GA4, kao i svaka migracija, donosi neke izazove vlasnicima sajtova i marketinškim legacy sistemima za izveštavanje, kao i nove opcije izveštavanja koje su posebno korisne za SaaS kompanije.

Sedeli smo sa Dušanom, dragim kolegom koji vodi Four Dots web analitika tim, kako bismo razgovarali o migraciji sa Univerzalne analitike na GA4 i odgovorili na najizazovnija pitanja koja migracija postavlja za SaaS kompanije.

Evo odgovora na najčešća pitanja i vodič korak-po-korak za migraciju na GA4 za SaaS projekte, sa specifičnim praktičnim savetima o tome kako ovu tranziciju učiniti što bezbolnijom.   

  • Šta prelazak sa Universal Google analitike na Google Analytics 4 znači za SaaS kompanije?
  • Kako SaaS kompanije mogu da se bave promenama u ovoj industriji na najefikasniji način, korak po korak?
  • Koje su ključne prednosti GA4 i kako SaaS kompanije mogu maksimalno da iskoriste ovu ažuriranu tehnologiju praćenja ponašanja korisnika? 

Odgovorili smo na sva ova pitanja i dostavljamo vam listu koraka koje treba da ispratite pri migraciji na GA4. Takođe možete da pronađete rešenja za izazove sa kojima se možete susresti prilikom migracije ili implementacije Google Analytics 4 za SaaS.

Sadržaj 

  • GA4 vodič za migraciju za SaaS proizvode – Kako podesiti i migrirati vašu analitiku na GA4
    • 1. korak Priprema plana migracije i podešavanja
    • 2. korak Podesite GA4 nalog i instalirajte GA4 kod
    • 3. korak Kreirajte i pokrenite vaš novi GA4 property
    • 4. korak Podestite praćenje ciljeva i KPIeva u GA4
    • 5. korak Uporedite GA4 podatke sa vašim internim poslovnim metrikama
    • 6. korak Pripremite dashboard izveštaje i conversion funnele
    • 7. korak Povežite vaš GA4 nalog sa najbitnijim marketing platformama
    • 8. korak Planirajte datum i resurse za migraciju na GA4
    • 9. korak Arhivirajte Universal Analytics podatke
  • Koje su ključne razlike između GA4 i Universal Analytics iz ugla SaaS metrika?
  • Kada treba da pređem na GA4?
  • 2 kritična podešavanja za prelazak na GA4
  • 9 ključnih izazova migracije sa Univerzal analitike na GA4
    • 1. Integracija e-commerce podataka
    • 2. Costs import
    • 3. Integracije eksternih sistema i marketing platformi
    • 4. Data thresholds
    • 5. Podrazumevani model atribucije u GA4 je podešen na Data Driven
    • 6. Bez automatizovanog importa finansijskih metrika iz većine oglasnih platformi, osim Google Ads-a (do sada)
    • 7. Novi data thresholds zasnovani na poboljšanoj privatnosti korisnika
    • 8. 24-48 sati kašnjenja u izveštavanju podataka
    • 9. Samo 2 meseca čuvanja podataka podrazumevano
  • Prednosti migracije na GA4 za SaaS platforme
  • Zaključak

GA4 vodič za migraciju za SaaS sajtove – lista koraka bitnih za migraciju i setup

Korak 1: Priprema plana migracije

Toplo preporučujemo da dokumentujete sve događaje, ciljeve i druga važna podešavanja koja imate u Universal Analytics u tabeli ili migracionom dokumentu gde možete da dobijete kompletan opseg migracije, a zatim pokrenete QA nakon migracije.

Takođe je važno da još jednom proverite nivoe pristupa nalozima i potvrdite da imate edit ili admin opcije pristupa.

prepare ga4 migration guide

Korak 2. Podesite GA4 nalog i instalirajte GA4 kod

Da biste podesili Google analitiku 4 za SaaS, preporučujemo da za ovaj korak koristite Google Tag Manager (GTM), umesto da direktno ubacite GA4 kod na sve HTML stranice.

Korak 3. Kreirajte i pokrenite GA4 property sa neophodnim integracijama podataka

Važno je da povežete integracije iz svih vaših platformi koja treba da pratite, tj. poddomena, aplikacija itd. Drugim rečima, morate biti sigurni da prikupljate podatke iz svih resursa koji su vam potrebni da biste iskoristili sve benefite koje vam pruža vaš novi GA4 nalog.

Korak 4. Postavite ciljeve i mapirajte events tracking

Preporučujemo vam da koristite GTM za podešavanje svih važnih događaja i okidača, jer vam to omogućava da zadržite sva podešavanja GA4 na jednom mestu. GTM je veoma fleksibilan alat koji može da reši 90% podešavanja prilagođenih događaja. Nakon podešavanja događaja, možete da dodate ciljeve kako biste bili sigurni da možete da podržite svoju infrastrukturu za izveštavanje.

Korak 5. Unakrsno uporedite GA4 podatke sa vašim internim sistemima

Pošto GA4 funkcioniše drugačije od Universal Analytics u pogledu prikupljanja i obrade podataka, važno je da potvrdite podnošenje obrazaca, kupovinu, registraciju i druge podatke od kritičnog značaja za poslovanje sa vašim internim sistemima. Tako ćete se uveriti da izveštaji GA4 tačno odražavaju vaše konverzije.

Korak 6. Kreirajte izveštaje i sales funnele

Pored standardnih izveštaja, GA4 nudi robusne mogućnosti prilagođenog izveštavanja pod nazivom Explorations. Preporučujemo da dodate Explorations na osnovu najčešćih poslovnih pitanja koja treba redovno da rešavate. Otkrili smo da su korisnički vek i program za izradu segmenata veoma korisni za podešavanje odmah nakon što potvrdite podatke GA4.

google analytics 4 migration reporting build

Korak 7. Povežite GA4 nalog sa potrebnim alatima

Podesite integracije sa Google Ads-om, Google Search Console-om i drugim podržanim sistemima.

Korak 8. Planirajte datum za migraciju na GA4 kao jedinog izvora

Na kraju, nakon što se uverite da vaš novi sistem izveštavanja funkcioniše ispravno, isplanirajte konačno gašenje Universal Analytics za vašu organizaciju. 

Korak 9. Arhivirajte Universal Analytics podatke

Pored prinudne migracije na Google Analytics 4, Google je najavio da će izbrisati sve Universal Analytics podatke počevši od 1. januara 2024. godine. To znači da ćete možda želeti da preuzmete izveštaje sa svojih UA objekata ako želite da imate pristup istorijskim podacima nakon ovog datuma. 

Koje su ključne razlike između GA4 i Universal Analytics?

  • Način na koji se prikupljaju korisnički podaci: U GA4, svaki pogodak ili interakcija korisnika sa vašom veb stranicom je događaj. U poređenju sa praćenjem Universal GA zasnovanim na prikazu stranice, ovo dodaje tonu fleksibilnosti u načinu na koji možete da prilagodite praćenje na osnovu poslovnih potreba. Pored toga, analitika zasnovana na događajima smanjuje uzorkovanje podataka, što je veliki problem u Universal Analytics. 
  • Potpuno opremljeno praćenje preko uređaja: GA4 uvodi potpuno izveštavanje između uređaja i između platformi. U GA4, možete kombinovati tok podataka web sajta sa tokom podataka aplikacije na jednom mestu i analizirati kako korisnici komuniciraju sa oba okruženja u jednom prostoru za izveštavanje.
  • Karakteristike mašinskog učenja i prediktivne metrike: GA4 ima automatizovan način obogaćivanja podataka prediktivnim modelima. Evo prediktivnih metrika koje možete dobiti sa GA4:

Izvor: https://support.google.com/analytics/answer/9846734 

Pomoću ovih podataka možete da bolje definišete target audience za svoje oglasne kampanje i koristite ove metrike u procenama User lifetime. 

Kada treba da pređem na GA4?

Universal Analytics će prestati da prikuplja podatke u julu 2023. godine. Međutim, preporučujemo da se preduzeća bave migracijom što pre, jer GA4 počinje da prikuplja podatke tek pošto je podešen na vašem web sajtu ili aplikaciji.

Drugim rečima, ne možete da uvezete podatke Universal Analytics u GA4. Stoga, ako želite da zadržite istorijske podatke veb sajta ili aplikacije u GA4, morate ga instalirati što je pre moguće. 

2 kritična podešavanja za prelazak na GA4 za SaaS platforme

  • Konverzije. Pre svega, morate da se uverite da ste pravilno postavili svoje ciljeve i konverzije u GA4. Ovo je važno jer ćete koristiti ove podatke u izveštajima i od vitalnog je značaja da rano migrirate podešavanja. Verovatno ćete videti razliku u konverzijama između GA4 i Universal Analytics zbog različitih načina prikupljanja podataka o konverzijama. 
  • Prilagođeni događaji. Ako se oslanjate na prilagođene događaje u izveštavanju, ovo je deo koji biste želeli da naučite i saznate više o tome kako da migrirate na GA4. Ovo će vam omogućiti da održite svoju infrastrukturu podataka veoma slično onoj koju imate u Universal Analytics. 


9 ključnih izazova migracije GA4

Evo najčešćih izazova sa kojima se možete suočiti prilikom migracije na GA4 i kako ih rešiti:

  • Integracija e-commerce podataka
  • Uvoz troškova
  • Integracije sistema trećih strana
  • Pragovi podataka
  • Podrazumevani model atribucije u GA4 je podešen na Data Driven
  • Bez automatizovanih troškova UVEZENIH iz oglasnih sistema osim Google Ads-a (do sada)
  • Pragovi podataka zasnovani na povećanoj privatnosti korisnika
  • 24-48 sati kašnjenja u izveštavanju
  • Samo 2 meseca čuvanja podataka podrazumevano


1. Integracija e-commerce podataka

GA4 nema modul za praćenje e-commerce kad ga pokrenete prvi put, što znači da ćete za sada morati ručno da podesite e-commerce događaje i tokove prodaje ili da koristite dodatak treće strane za svoju e-commerce platformu.

Drugim rečima, moraćete ručno da podesite najvažnije e-commerce događaje (add to cart, checkout, purchase, itd.) u GTM-u kao prilagođene događaje kako biste mogli da analizirate ponašanje korisnika u kupovini u izveštajima GA4.

2. Uvoz troškova

Universal Analytics je otvoren za uvoz troškova koristeći rešenja kao što su OWOX ili Supermetrics. Međutim, za sada GA4 ne podržava uvoz troškova, uključujući dodavanje troškova iz Google Ads-a. To znači da još uvek nećete moći da vidite podatke o troškovima u GA4.

Korišćenje Google DataStudio kontrolnih tabli koje mogu da povuku Google Ads i druge podatke o plaćenim oglasima direktno iz sistema je zaobilazno rešenje koje trenutno koristimo za čuvanje podataka o GA4 i plaćenim oglasima u jednom izveštaju.

3. Integracije sistema trećih strana

Trenutna lista GA4 nativnih integracija je ograničena na sledeće sisteme:

  • Google Ads
  • BigQuery Export
  • Google Search Ads 360
  • Google Optimize
  • Firebase
  • Google Search Console
  • Google Merchant Center
  • Google Ad Manager
  • Salesforce Marketing Cloud 

Iz poslovne perspektive, to znači da ćete morati da potražite druge načine povezivanja vaših podataka sa GA4 na različitim platformama koje trenutno nisu na ovoj listi.  

4. Pragovi podataka

GA4 uvodi nove načine identifikacije korisnika za potrebe izveštavanja. Sa povećanom zaštitom privatnosti, neki korisnički podaci se možda neće koristiti u izveštavanju GA4, čime se ograničavaju vaši izveštaji sa pragovima podataka.

Možete da eksperimentišete sa postavkama Reporting identity options da biste pronašli model identifikacije korisnika koji najbolje odgovara vašim poslovnim ciljevima (prebacivanje između ovih opcija ne utiče na prikupljanje ili obradu podataka, samo menja način izveštavanja u vašem GA4 svojstvu):

5. Podrazumevani model atribucije u GA4 je podešen na Data Driven

To će poremetiti podatke o konverzijama, što je posebno važno za Google Ads i druge sisteme oglasa koji se oslanjaju na optimizacije zasnovane na konverzijama. Drugim rečima, zbog razlike u modelima pripisivanja, vaši podaci o konverzijama u GA4 će se razlikovati u poređenju sa univerzalnim GA, koji mogu da pomešaju strategije licitiranja vaših kampanja. 

Rešenje: podesite konverzije direktno u Google Ads-u putem GTM-a i koristite isti okidač za snimanje konverzija u GA4. Na primer, slanje obrasca za kontakt mora da pošalje dva događaja: jedan Google Ads-u i jedan GA-u. 

Napomena: sa vedrije strane, možete da promenite modele atribucije u GA4 za svoje istorijske podatke i vidite kako se upoređuju. Stoga, podudaranjem modela atribucije u Google oglasima i GA4, podaci o konverzijama će se podudarati u oba sistema.

6. Bez automatizovanih troškova UVEZENIH iz oglasnih sistema osim Google Ads-a (do sada)

Možete da integrišete podatke o sistemima za plaćene oglase putem utm, ali GA4 ne podržava uvoz automatizovanih troškova (!). Jedini način da dodate podatke o troškovima za sisteme koji nisu Google Ads je ručni uvoz (!!). Stoga su vaši izveštaji zasnovani na troškovima trenutno ograničeni na Google Ads i moraćete da koristite sisteme treće strane za spajanje GA4 i podataka o troškovima.

7. Pragovi podataka zasnovani na povećanoj privatnosti korisnika

GA4 podrazumevano koristi kombinaciju korisničkog ID-a, Google signala, ID uređaja, a zatim modeliranje za određivanje „reporting identity“. Drugim rečima, iznenada možete imati neke korisničke podatke ispod praga. 

Delimično rešenje: možete da se prebacite na ID uređaja da biste uklonili pragove, međutim, ovo ubija vašu analizu između uređaja (1 korisnik sa 2 uređaja = 2 korisnika u GA4). 

Napomena: dobre vesti su da možete da eksperimentišete sa identitetom izveštavanja o istorijskim podacima da biste videli koji bolje funkcioniše za vaše poslovne ciljeve. 

8. 24-48 sati kašnjenja u izveštavanju

Možda ćete morati da sačekate do 2 dana da biste videli svoje podatke u GA4. 

9. Podrazumevano samo 2 meseca čuvanja podataka

GA4 podrazumevano zadržavanje podataka je podešeno na samo 2 meseca. Drugim rečima, možete se oprostiti od svoje kvartalne i godišnje analize zadržavanja korisnika, osim ako ručno ne promenite ovo podešavanje za svojstvo GA4 (maksimalni period je do 14 meseci). 

Prednosti migriranja na GA4 za SaaS tip sajtova

  • Praćenje između platformi. SaaS kompanije imaju tendenciju da ne koriste samo jedno okruženje za interakciju sa svojim korisnicima. Sa GA4, možete implementirati praćenje između uređaja i između domena i analizirati aktivnosti svojih korisnika na svim mestima gde se to dešava.
  • Analiza preklapanja korisničkih segmenata. GA4 je platforma usredsređena na događaje, što čini segmentaciju korisnika veoma moćnom. Istraživanje preklapanja segmenata može da donese vredne uvide u to kako se vaša SaaS publika ponaša i preklapa. 
  • Funkcije analize User Lifetime. U GA4 možete da analizirate početne interakcije, najnovije interakcije, doživotne interakcije i prediktivne metrike na vašem veb sajtu i u aplikacijama.
  • Prediktivne metrike i prediktivna publika. GA4 koristi ML tehnike da vam pomogne da predvidite verovatnoću kupovine, In-app verovatnoću kupovine i verovatnoću gubljenja korisnika. Možete čak i da izgradite prediktivnu publiku pomoću ovih pokazatelja, što otključava potpuno novi način ciljanja vaših potencijalnih klijenata pomoću plaćenih oglasa.

Zaključak

Migracija na Google Analytics 4 nije trivijalan proces i suočićete se sa mnogim izazovima na putu koji treba rešiti. U ovom članku smo opisali ključne korake koje ćete morati da preduzmete da biste pokrenuli ovu migraciju uz minimalne promene u vašim sistemima izveštavanja.

Da bi vaši poslovni podaci ostali bezbedni, preporučujemo da što pre pre pređete na GA4. To će vam dati vremena da prilagodite svoje izveštaje novom pristupu praćenju podataka koje GA4 pruža.

GA4 omogućava i neke nove opcije analize ponašanja korisnika, naročito za SaaS kompanije. Predlažemo da detaljno istražite funkcije praćenja i prediktivne publike na različitim uređajima, jer ova istraživanja pružaju novi (i veoma moćan!) način da saznate više o svojim korisnicima. 

S obzirom na to da se Google Analytics 4 kritično razlikuje od Universal Analytics, tokom implementacije ćete morati da naučite i implementirate mnoštvo novih stvari.

Ukoliko vam zatreba pomoć, iskusni Four Dots data tracking & analytics tim je da vam pomogne oko migracije i podešavanja GA4 analitike, kao i edukacije vašeg tima kako da maksimalno iskoriste novu platformu.

Popunite naš upitnik koji će vam odmah dati procenu potencijalnih troškova podešavanja i migracije trenutne analitike na GA4.